Akumulatory samochodowe

Powrót
Akumulatory

Współczesne samochody coraz bardziej różnią się od tych sprzed kilkunastu-, kilkudziesięciu lat. Tak jak na początku lat 2000, nawet pojazdy premium posiadały do około 30 komputerów i sterowników elektronicznych, obecnie w bardzo nowoczesnych samochodach jest 250-300 różnych systemów komputerowych. Wymusiło to skonstruowanie nowocześniejszych i wydajniejszych źródeł prądu. Systemy START-STOP, zastosowanie napędów hybrydowych i elektrycznych i coraz bogatsze wyposażenie w systemy komfortu, wspomagania kierowcy, nawigacje, rozbudowane systemy audio, powoduje to , że akumulatory z „dawnych czasów” kompletnie nie nadają się do stosowania w tych samochodach.

Właśnie dlatego zakupu akumulatora należy dokonywać w specjalistycznych serwisach, takich jak nasza firma.

Akumulatory sprzedawane przez nas spełniają najsurowsze wymogi OEM.

VARTA, BOSCH, CENTRA, EXIDE, YUASA, ZAP Piastów – to najważniejsi producenci w skali globalnej i właśnie ich produkty są naszymi głównymi produktami handlowymi.

Dzięki temu trafiają do nas kolejne pokolenia klientów, jak również zupełnie nowi, którzy nie lubią „eksperymentów zakupowych” i wybierają nasz serwis, o doskonałej opinii klientów i z fachową, wysoko kwalifikowaną obsługą.

W niektórych pojazdach wskazana jest wymiana z podtrzymaniem napięcia w instalacji – u nas Państwo macie taką usługę.

Systemy START-STOP - stosowane tam akumulatory typu EFB lub AGM, to kompletnie inne pod względem konstrukcji wewnętrznej ; NIE MOŻNA ZASTĘPOWAĆ ICH konwencjonalnymi. Trzeba KONIECZNIE wspomnieć o konieczności wprogramowania nowych akumulatorów w sporej części samochodów wyposażonych w systemy START-STOP. W przeciwnym przypadku elektronika samochodu „widzi” stary akumulator, który ma obniżone parametry i spowoduje to powstawanie błędów w układach sterujących, wpływających na wadliwe działanie układów pracy silnika, czy komfortu. Może to doprowadzić również do przedwczesnego uszkodzenia nowego akumulatora. Należy wspomnieć o tym, że w KAŻDYM samochodzie HYBRYDOWYM i ELEKTRYCZNYM znajduje się akumulator 12V, który odpowiedzialny jest głównie za zainicjowanie pracy falownika, aby zaczął pracować silnik elektryczny.

Sami Państwo widzicie, że obecnie zakup akumulatora poprzedzony musi być fachowym doborem w serwisie; wymiana staje się coraz bardziej skomplikowana, jeśli samochód posiada na biegunie „-” układ IBS , dobierzemy i wprogramujemy odpowiednie źródło prądu do Waszego pojazdu.